söndag 13 mars 2011

inte går det fort


Nu har jag inte skrivigt något på två veckor, och det känns ju lite dumt, men månadsutmaningen har kommit till enn inlägg om "min bästa vän" och det känns väldigt svårt att skriva om just nu.

Sen har jag inte hantverkat så mycket heller. Jag har sytt fel på skjortärmen, vilket gör att jag lagt undan det projektet ett tag, jag har fortfarande inte nålbundit klart den där kluriga hälen på sockan, och dubbelvävstestet med brickor ligger på is sedan länge. Det jag däremot *har* gjort är att virkat slut på ett garnnystan till: det blidde en liten halsduk/sjal. Fick kommentaren att jag såg väldigt "hantverkig ut" i den. Vet inte om det är bra eller dåligt. Jag har också börjat på ett annat lajvprojekt, en måslandssjal, och gick därför igenom mitt lilla trådlager. Jag tänkte att jag kanske hade lite sidentråd som passade och sorterade därför den lilla lådan med sidentråd jag fick från Mia.

3 kommentarer:

  1. Nyfiken på den kluriga nålbindningshälen och även dubbelvävstestmönstret! :)

    //Evendim

    SvaraRadera
  2. Jag hittade en låda till o den får bo hos mig, osorterad :-) (finns annat jag kan sortera...:-) )

    SvaraRadera
  3. nålbindningshälen är nog... halvlyckad. kommer nog upp en bild på den när den är klar.

    fler sockor kan man hitta här:
    http://idashantverk.blogspot.com/2011/03/mer-nalbundna-strumpor.html

    SvaraRadera