söndag 17 juli 2011

Sommar och slöjd

Jag skulle ta mig i kragen och skriva tänkte jag - för två veckor sedan! Det blev ju inte av tyvärr, men slöjdat har jag ändå.
Det har blivit fem par fotlappar till Honungstungas handel, eller närmare bestämt Lotta, som i skrivande stund borde befinna sig på nån av dom stora medeltid/vikingamarknaderna i Norge.
När jag satt och nålbinde som bäst fick jag ett handskrivet brev med en liten notis om att det var en överraskning fasttejpat i kuvertet, tur det, annars hade jag missad den.
Jag har letat igenom, och sorterat, åtta års tyghamstrande i och med att mamma håller på att renovera syrummet. Allt tyg skulle få plats i den stora kistan jag har fått (mer om den nån annan gång) men det gick ju sådär. Nästan en kubikmeter spilltyg kom jag upp i. Snart tags för lapptäcksmani tror jag...
Dom där påsarna jag pratade om att göra gav jag bort i present till två lajvare jag känner som råkade fylla år i samband med att dom blev klara. Påsen över är min nya slöjdpåse, som legat halvfärdig sen i höstas. Idén kommer från Fru Purjo.

Under ligger det senaste påsprojektet, ett prov för att se om man kunde simplifiera en teknik jag använde till en av dom andra börsarna i fråga. Kapitalt misslyckande, så det blir till att sprätta och göra om.

Givetvis glömde jag att fota de två presenterna, men ett inlägg om dom kommer så fort jag fått bilder från jubilörerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar